Vanaf 1 januari 2014 gelden er nieuwe regels voor algemeen nut beogende instellingen (ANBI’s). Zij moeten vanaf die datum een aantal gegevens op een eigen internetsite publiceren. Deze gegevens staan op deze pagina gepubliceerd.
Financieel overzicht van onze gemeente is te lezen onderaan deze pagina;
Stichting ‘Lokaal Dokkum en Omstreken’.
Algemene gegevens:
Naam instelling | Stichting ‘Lokaal Dokkum en omstreken’ |
Bezoek adres | Gebouw ‘Rehoboth’ Hantumerweg 38 9101 AB Dokkum |
RSIN/Fiscaal numer | 007586383 |
Post adres | Haagwinde 22 9103 RE Dokkum |
KvK nummer | 41002167 |
- beschrijving van de doelstelling van de ANBI
De stichting heeft tot doel het verwerven en in stand houden van één of meer gebouwen bestemd voor het houden van christelijke vergaderingen en voorts al hetgeen daarmee in rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn, alles in de ruimste zin des woordseen duidelijke beschrijving van de doelstelling van de ANBI.
De stichting tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door het aanwenden van alle wettige middelen die aan het doel bevorderlijk zijn (art 2 vdstatuten)
- het werk dat de instelling doet
Het bestuur waakt over het tijdig nakomen van de verplichtingen aan bank, geldverstrekkers, verzekerings-, energie- en waterbedrijven om voor de Vergadering van Gelovigen te Dokkum een onderkomen te garanderen.
- de manier waarop de instelling geld werft
Het werven van geld vindt plaats door giften, erfstellingen, legaten, opbrengsten uit verhuur en alle andere verkrijgingen en baten. Dit staat ook omschreven in artikel 3 van de statuten.
- het beheer van het vermogen van de instelling
De penningmeester doet jaarlijks verslag van de inkomsten en uitgaven welke middels een bankrekening plaatsvinden. Daarnaast worden jaarlijks de boeken van de penningmeester door twee leden van de gemeente gecontroleerd.
- de besteding van het vermogen van de instelling
Het vermogen van de stichting wordt aangewend voor het beheren van het gebouw en de daarbij behorende verplichtingen zoals eerder omschreven onder “het werk dat de instelling doet”.
- de functie van de bestuurders
Het bestuur bestaat uit een oneven aantal van tenminste 3 personen te weten een voorzitter, een penningmeester en een secretaris. (art 4 lid 1 vd statuten)
- de namen en functies van de bestuursleden
Klaas van Dijk te Dokkum Voorzitter Martijn Kooistra te Dokkum Penningmeester Klaas Groenwold te Bollingawier Algemeen lid - het beloningsbeleid
De bestuurders ontvangen geen beloning voor hun werkzaamheden. Zij hebben wel recht op vergoeding van de door hen in de uitoefening van hun functie gemaakte kosten. (art 4 lid 6 vd statuten)
- een actueel verslag van de uitgeoefende activiteiten
Activiteiten over het afgelopen jaar beslaan alleen de afdracht van aflossing en rente aan de Rabobank met betrekking tot de lopende hypotheek en het betalen van de kosten voor energie, water en verzekeringen.